Lovely weekend

Hej! Då var man tillbaka i Linköping igen efter en tripp t/r till skåne och Malmö.

Vi överraskade Satu, som fyller 30 år imorgon 100713, vid 6- tiden i lördags morse… Trodde först inte att vi fick komma in men till slut hade nog chocken lagt sig att vi faktisk skulle följa med till Malmö, för resan visste hon om att hon skulle på. Om jag trodde vägen till Kalmar var tråkig hamnar nog vägen mellan Jönköping och Helsingborg i samma kategori… Men med roligt och trevlig sällskap så blir det mycket lättare att köra även en tråkig väg. Stannade tre gånger på nervägen, sträcka på benen, dricka lite och bli av med den vätskan som vi tidigare drack… Sen var några hungriga också så då stannade vid för det? Mackorna var en upplevelse *ler*

Väl nere i Malmö och incheckade på hotellet kan det se ut så här: (förlåt Satu, men bilden är mysig!)

En 30- åring och en blivande 30- åring
Roligt med skumpa!

Satu ägnade resterande delen av eftermiddagen åt att shoppa! För egen del försökte jag men jag som älskar värme tyckte det blir aningen jobbigt och så även Per så vi gick och försökte hitta skugga och svalka… Det erbjöds på hotellet och vi slocknade som små barn! Problemet var bara att det var relativt tidigt på eftermiddagen så när Satu och Jonas kom tillbaka från deras shopping gick vi och tog lite lättare mat och lite dricka på en uteservering. På kvällen hade vi bokat bord på en fisk och skaldjursresaturang som förtjänar allt beröm i världen, Johan P heter den och erbjöd fantastiska skaldjur! Smakade för första gången på ostron, och tyvärr, det var också sista gången jag gjorde det! Men hummer, havskräftor, krabbklor och räkor slank ner hur lätt som helst i värmen! Det blev att ta en promenix efter det och vi hamnade vid Turning Torso och där ”slank” det ner ytterligare lite cider. Tanken var utgång men när vi väl kom tillbaka till hotellet orkade Per och jag knappt hålla ögonen öppna och vi beslutade oss för att faktiskt stämma träff med kuddarna våra. Vi hann dock inte somna innan vi hörde att S och J kom tillbaka igen.

Klockan var ställd på 08.00 för att få så mycket ut av dagen som möjligt och efter välbehövlig frukost och utcheckning samt panikartad utfärd från garaget (tack Jonas för din guidning) bar det av mot Ystad och stranden! Vattnet var inte varmt men underbart ! Vågor och lite salt gjorde att man blev som ett litet barn igen! SÅ underbart! Men, tiden rusade iväg och vi insåg att vi måste få mat i magen innan hemfärd så vi styrde bilen mot centrala delarna av Ystad och åt hamburgare på en restaurang och mumma vad det också var gott!!!

Fotografen tar kort som blir fotograferad av fotografen och allt fotas av Per 😉

Alla utom chauffören, jag, somnade lite till och från men ett bad i Jönköping önskades, jag varnade dem dock om att Vättern vid Jönköping har iskallt vatten, så det var bara att parkera bilen och visa dem stranden. Kramp i vaderna var tydligen något som drabbade alla tre, i alla fall känslan av det. Jag har känt på vattnet innan och tog faktiskt inte ens på mig badkläderna. Vid 21 lämnade vi av Satu och Jonas hemma hos dem och alla fyra insåg snabbt att vi inte saknade flugorna på resan.

Tack våra underbara vänner för att vi fick vara med och fira kommande födelsedag redan nu och för ert underbara sällskap!!!!

Författare: Marika

Västgöte som flyttade öster ut för kärleken och blev världens lyckligaste maka i augusti 2011! 1 Juni 2013 blev vi dessutom stolta föräldrar till vårt älskade mirakel, Saga. Vi älskar dig oäntligt <3

En kommentar till “Lovely weekend”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.